woensdag 27 mei 2015

Even Warmdraaien

1ste pinksterdag was een mooie dag. We hadden vorige week afgesproken toch nog maar een dagje te gaan vissen. Voor ons is afspreken van te voren altijd een risico vanwege het slechte weer. Maar dit keer zouden we volop kunnen genieten van de zon. Ik was al wat vroeger op pad gegaan omdat er noten vergunning gekocht moest worden en ik mijn kapperspullen gewoon wat eerder neer wilde zetten. Tijdens het opzetten van de spulletjes werd ik aangevallen door de Nieuwkoopse Knut... Knut zegt u wat is dat nou weer... Nee het is niet het kleine Berlijnse ijsbeertje. Maar een klein rot vliegje familie van de MUG...

En die vliegen niet in hun eentje. Wij weten dat als het zonnetje doorkomt en gaat waaien dat deze beestjes vertrekken. Maar laten we nou net een plekje hebben waar de zon nauwelijks door het bladerdak kon komen. Dus het werd meppen en bewegen. Maar goed uiteindelijk zijn ze toch vertrokken maar waren we al flink gebeten. 
Maarten zat lekker op de brasem te vissen en ik wacht op karper. Helaas is brasem veel meer aanwezig dan karper dus Maarten ving er 15 van mooi formaat. Tussen 48 en 60 cm. Ook haf hij een mooie bijvangst een Tinca Tinca, een Zeelt.
Ondertussen konden we onze plannen over de zwedenreis nog eens doornemen en als een stel jonge jongens stonden we te glunderen bij de gedachten dat we de zondag die komen ging al een aantal mooie snoeken te pakken hadden en we met flinke snelheid over het water voeren richting de volgende stek... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten