vrijdag 5 juni 2015

Dat was het weer

Na de pannenkoeken zitten we nog even na te genieten van een zeer mooie dag. Het weer was top, weinig wind en een lekker zonnetje. Gisteravond keek ik nog even naar buiten en daar zag ik een lucht zonder een wolkje. De sterren kwamen te voorschijn en de vogels waren druk aan het fluiten. Zodra het donker wordt hier in Zweden zitten de meeste mensen binnen en genieten van hun rust. Je hoort geen auto's of ander lawaai. Dus genoeg natuur  geluiden. Toen ik wakker werd vanochtend, ruim voor de wekker ging, zette ik het raam open en voelde de fris lucht naar binnen komen. Eindelijk een ochtend waarbij ik het raam open kon zetten zonder mijn bed uit geblazen te worden door de storm. Er was al volop activiteit in het bos. De zon komt hier al rond 4.00 op dus als je dan 2 uur later wakker wordt dan is het klaar lichte dag.


7.00 wekte ik Maarten en gingen we aan de slag om te zorgen dat alles meeging voor de laatste visdag. Het Huljesjon was het eerste meertje waar wij naar toe gingen. Dit meer is ons in de eerste jaren dat we hier kwamen goed bevallen en er was altijd wel een visje te vangen. Vorig jaar stond het water erg laag maar ondanks dat vingen we wel wat. Dit jaar was het andersom. Het water stond zichtbaar hoger en was de rivier die aan de bovenkant van het meer loopt qua stroming ook wat wilder. Vol goede moed aan het gooien met de kunstaasjes en hopen dat door het mooie weer en de rustige wind de vis wel zou gaan bijten. Helaas bleef het bij 3 vissen en zagen we nog 1 snoek volgen. Hierna zijn we naar het Füren gereden. Een mooi meer met veel stenen waar wij denken dat de snoek zich zal bevinden. Al onze favoriete stekken werden aangedaan maar brachten nauwelijks vis in de boot. Pas aan het eind van de middag kwamen we op een stukje waar de vis wel aanwezig was. Maarten haakte keer na keer een vis en bij mij bleef het uit. Tja, Maarten is een echte roofvisser. Uiteindelijk lukte het mij een aantal vissen te vangen maar kon Maarten allang niet meer inhalen. 7- 4 was de eindstand vandaag. Allebei de grootste vis maar ik was zo slim geweest mijn camera in het huisje te laten. Dus moesten de foto's gemaakt worden met de video camera. Oja, we hebben nog lekker in de boot een broodje hamburger zitten eten. Zelf op de grill gebakken in de boot.
Morgen stappen we rond 6.30 in de auto om dan naar huis te rijden, via Rydd waar we de boot moeten afleveren. Daarna is het door kachelen naar huis. Voor dit jaar was het het weer maar we komen terug....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten