maandag 30 mei 2016

Stralend weer.

Maandag ochtend dat was lekker wakker worden. Direct uit mijn raam zie ik de schilders van Rydaholms Maleri inpakken. Het zonnetje stond er al. 7.00 was de wekker gegaan maar natuurlijk was ik al weer voor de wekker wakker. We zouden vroeg naar het Hindsen gaan. Een mooi water waar je trollend, geen bestaand werkwoord, aardig wat vis kan vangen.
Na het ontbijt de wagen ingeladen en op pad. 15 minuten rijden maar eerst nog even tanken voor de boot en dan pinnen voor de viskaarten. Dus uiteindelijk pas om 8.30 op het water. De temperatuur was al opgelopen tot 17 graden en dat al zo vroeg. Maar zou later doorstijgen naar 24 graden. De wind maakte het vissen lastig maar we konden nog aardig vangen. Naast de nodige missers en meezwemmers, het water is hier net zo helder als drinkwater, die je daardoor zeer goed kon zien was het werken voor maarten om de boot op de juiste diepte te laten varen. De vissen werden rond de 6 meter diep gevangen als het aasje, 25 cm, sleepte achter de boot. Maar in de baaien was het werpen met kleiner aas zeer effectief. Uiteindelijk stopte de teller op 17 snoeken.... Ik neem nu wel een beetje voorsprong maar Maarten doet er alles aan om mij te bestrijden... 9-8 was het voor mij. De grootste vis, bleek later, ook voor mij. 69 cm was deze opnieuw, Maarten 68 cm... het gaat soms om millimeters. Thuis aangekomen snel weer aan de kook, chorizo spaghetti met kaas, nog wat aas herstellen, over de visstek van morgen nadenken en dit stukje nog afschrijven. Morgen gaan we naar het Tjurken zien of ze daar zin hebben om te happen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten