woensdag 24 mei 2023

Lekker gevaren

 Mooi weer, strak blauwe lucht, weinig wind, het leek vandaag wel een strand vakantie op de Canarische eilanden. Goed ingesmeerd en pet, zonnebril op en veel te drinken bij ons. Op hoop van zege naar een water waar we in het verleden met dit weer geen vis wisten te vangen. Het Vidostern waar we, toen we voor het eerst naar dit water gingen, grote snoeken vingen. 98 cm was destijds de grootste maar dat is het verleden en dat biedt geen garanties voor het heden. 

Boot te water en vissen maar. Maar het werd geen echte visdag. Het was meer ronddobberen op het water om de dag te genieten van zon en omgeving. De vis liet het totaal afweten, ze zaten er wel hoor. Ik miste een aanbeet, verspeelde een vis en zag een vis tot aan de boot mijn aas volgen. We wisten er toch twee te vangen van 55 cm en 70 cm. We hadden even een taakwissel gedaan. Ik varen, want Maarten is de navigator als we hier zijn, om Maarten even een ander uitzicht te bieden dan de diepte meter. Mijn aas sleepte nog achter de boot aan en ja hoor een aanval op mijn aas en Maarten kon met mijn hengel de grootste vis van de dag vangen. Maar gaf hij aan het is met jouw materiaal. Dus delen we deze vis, niet letterlijk natuurlijk.

Al met al frustreerde de dag een beetje maar zo iets kan gebeuren en hebben we een heerlijk boottochtje gemaakt. Morgen pakken we de draad weer op hoewel het hier te goed weer blijft dus wachten we de vangsten maar af.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten