vrijdag 28 mei 2010

De wedstrijd beslist



De dag begon met schitterend weer. Zonnig en weinig wind. De temperatuur was niet te hoog dus het moest heerlijk vertoeven worden op het water. Vandaag gingen wij een meer, Gässjön, uitproberen voor Anton. Hij had dit meer wel eens bekeken en wist dat er niet veel gevist werd. Dat betekende dat de vis niet zou weten wat voor rare dingen wij in het water gooien om de snoek te vangen. Dus vol goede moet opnieuw te water. Dit keer een beetje later dan normaal we hadden uitgeslapen tot 645. Om 8.00 vertrokken wij naar het meer via een mooie route door het Jönköppinslän. Aangekomen even zoeken waar de boot er in kon. Maar al snel zaten wij op koers. Maarten had ziojn hengel nog niet in de handen of ik ving de vis van de dag, 77 cm en moddervet. We wisten van te voren dat we het weer om te vissen niet mee hadden en dat we weer overal de wind op de verkeerde kant kregen. Na 10 minuten had ik de 2e snoek te pakken, een snoekje die net zo groot al s de plug. Hierna gebeurde er weinig. Nog wel snoek achter het aas aan zien zwemmen maar vangen ho maar. Na 2 uurtjes hielden wij het hie voor gezien en gingen naar een ander meer waar wij vorig jaar ok al waren geweest. Tussen de rietkragen ligt een prachtoig water van maximaal 1,20 meter diep, een inkomend en uitgaand riviertje dus stroming op het water. HIer ving maarten zijn enige snoek van de dag wel een mooie van 67 cm. Maar ik moest nog wat goed maken van de andere dagen dus zette maarten aan het werk om de juiste stekken te vinden. Hij stuurde mij niet het riet in maar er wel langs en daar ving ik een mooie snoek van 66 cm. Missers hadden we ook nog. De spectaculairste aanbeet kwam op mijn aas. Vlak voor de boot schoot een snoek naar mijn aas en sprong ongeveer 3x uit het water en weerde zich kranig. Maar ik won de strijd en haalde 72 cm binnen, met een dikke buik.Na 2,5 uur hielden wi het ook hier voor gezien en gingen met regen naar het Füren. Het weer was omgeslagen en opzich moest de snoek het gaan doen. 1 wistren we te vangen verder alleen maar missers en volgers. De vis van de dag was voor mij, 77 cm. Nu zitten we te genieten van een biertje en energiedrankje en kijken een snoekfilm over metersnoeken in zweden. De tassen zijn bijna gepakt en morgen gaan we terug naar het drukke Nederland. De wedstrijd die we hebben gevist is gewonnen door maarten met 59 snoeken tegen 50 snoeken in het totaal vingen we ruim 60 meter vis. De beloning was een mooie "jurkbait" van Anton die van jurken houdt.

1 opmerking:

  1. Het zijn hele mooie verhalen maar ik ben blij dat jullie weer richting huis komen en ook zeker de meiden! slaap lekker en rij voorzichtig morgen!
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen