donderdag 27 mei 2010

Weer spelbreker voor topwedstrijd



Jaja het begon zo mooi de dag. Een heerlijk zonnetje en weinig wind. Dit moest het worden. Echter had ik op internet al gekeken vanwege de volle maan en het schijnt dat de vis er veel last van heeft. Ondanks dat verhaal gingen wij met goede moed aan de gang in het Furen. De stenentuin (plek waar veel keien in het water liggen) werd bezocht maar kon ons geen snoek brengen. Dan maar een ander plekje zoeken en daar proberen. Opnieuw bracht het geen snoek. Maarten pakte wel twee baarzen en dat gaf weer een beetje hoop. Dan maar midden op de plas kijken of er een snoekbaars te vangen is. Op 12 meter diepte werd wel vis gespot maar konden we geen snoekbaars vangen. We besloten, ietwat illegaal, via een rivier naar een ander meer te varen. Het meer waar we gister zo veel mooie vis hebben gevangen. Om 12.30 zaten we daar en hebben we op wat plekken geprobeerd nog een snoek te vangen. Helaas wilde ze daar niet bijten maar om 15.15 kreeg ik toch een snoekje aan de lijn die ik verspeelde. Terug over de rivier naar het meer waar we wel mochten vissen.Het weer veranderde, het werd winderig en bewolkt, dit zou in ons voordeel zijn want volle zon weinig wind en dan volle maan is de slechtste combinatie. Na wat rondvaren met aas achter ons slepend kon ik de eerste snoek vangen, we konden de klok er op gelijk zetten het was 16.00 geweest. Ik ben altijd opzoek naar de vis en ook nu zeurde ik bij maarten aan zijn hoofd om even daar en dan weer daar te varen. Uiteindelijk ving ik er nog 2 bij met als grootste 68 cm. Toen brak de storm los terwijl we net op een plek zaten waar we veel snoek konden verwachten gezien de weersomslag. Maar met storm is het niet te doen op zo een groot meer. Maarten ving in deze golven nog een mooie snoek maar de golven werden te hoog en we besloten om zo snel mogelijk aan de kant te gaan en richting de stuga, Zweeds bijhuisje. Aan de kant gekomen leek de wind verdwenen maar we waren zo slim om niet meer te water te gaan. Na een half uur kwamen de hagelstenen uit de lucht en begon het daarna nog te regenen. Die hagel was niet leuk geweest in de boot. De stand van vandaag was 3 : 3 maar ik had de meeste centimeters dus dagwinnaar. De vis van de dag is ook voor mij :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten