maandag 28 mei 2012

Echt Mannen weer

Nee mensen niet gelijk denken aan ruk winden. De wind begon vanochtend vroeg erg rustig. Dus besloten wij maar eens wat verder weg te gaan. Eerst nog even naar de plek waar we de 94 cm hadden gevangen. We hadden geluk, Maarten ving een mooie snoek van 74 cm en we zagen een mooie snoek over de bodem wegzwemmen. Het was weer hard werken. De vis had blijkbaar geen zin in mijn kunstaas en we besloten een groot stuk water over te steken om via een klein riviertje op een plek te komen waar een wat grotere rivier uit kwam. Inmiddels was het wat steviger gaan waaien maar met de zon en af en toe in de luwte was het goed vertoeven. Wij kwamen bij de kleine rivier en dachten dat we er wel door zouden kunnen. Het bruggetje onderdoor was geen probleem maar toen kwamen we verder in het riviertje tot de conclusie dat het verstandiger was geweest om om te varen. Als ware gondeliers moesten we ons door het slootje, van 30 cm diep en soms minder, duwen in de breedte paste het net. We kwamen uit bij de grotere baai en zouden daar wel wat gaan vangen. Helaas het water was er troebel en zonder geluk. Nu moesten we dus terug varen en niet via het slootje maar over de zee. De golven waren hoog en de wind ongunstig, echt mannen weer. Gelukkig hebben we een stevige boot met goede motor en dat hielp ons een handje om de golven te trotseren en natuurlijk Maartens zijn stuurmanskunsten. Iet wat vochtig kwamen we aan op een eerder beviste stek en hier konden we nog twee snoeken vangen. Maarten ving de vis van de dag 77 cm en ik 48 cm. Helaas verspeelde ik er deze dag drie en hebben we weer meer snoek gezien dan gevangen. Maar vol goede moed gaan we er morgen weer weer op snoekjacht.