zondag 26 mei 2013

Echt Nederlands weer

Schreef ik vanochtend dat ik zo genoot van het naar buiten kijken uit mijn slaapkamerraam zo kan ik nu schrijven dat het mooie weer van korte duur was en echt Nederlands aandeed. Regen, storm en kou waren de speelbrekers van vandaag. Wij kunnen leven met storm maar in combinatie met regen wordt het op het water snel koud. Maar we moeten ons gemiddelde van 2 jaar terug wel vasthouden dus werd er weer keihard gewerkt om visjes op de meetlat te krijgen. Met recht visjes omdat we gemiddeld rond de 50 cm zitten. Dat is niet groot en wachten dus nog op een uitschieter. Was er dan niks leuks te zien vandaag door die regen? Jawel hoor, tijdens het varen naar een andere stek kwamen wij een zwemmende ree tegen. Reeën zwemmen vaak over van land naar ander stuk land als lopen te veel hindernissen kent. Wij met de video camera achter deze ree aan maar de boot was minder snel dan de ree en deze klom vrolijk de kant op om zich nog even droog te schudden en om te kijken alvorens hij er met sprongen van door ging. Op de terugweg werd de route anders dan verwacht. De TomTom wees ons de weg maar ik was zo eigenwijs, of zat ik gewoon niet op te letten, een afslag te missen en tomtom die dan zegt omkeren (wel eens geprobeerd met een boot achter je en een weg van 3 meter breed?) werd ook genegeerd. Maar er moest een rede voor zijn waarom wij omreden. Dat was er zeker want ergens in een weiland stond een eland rustig te grazen en toen wij de auto stil zette wou hij er eerst vandoor. Maar toch bleef hij staan en kon ik hem mooi op video zetten. De dag eindigde met een domper. Na het neerzetten van de auto rook ik een vreemde geur en voelde ik aan de velgen van de auto. Onderweg had ik al wat gepiep gehoord maar gewoon door gereden. De achtervelgen waren kokend heet en stonken. Handrem vast??? Morgen testen we even en gaan we, indien nodig, langs de garage. Maar vissen wordt er wel gedaan al moeten we fietsen naar de stek. Het totaal van vandaag is 16 snoeken, Maarten en ik allebei de grootste vis van de dag, 57 cm.


2 opmerkingen:

  1. Die eland is een opgezette. Als ik er op klik komt ie helemaal niet in beweging. Niks filmpje, niks levende eland in weiland...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je jaloers dat we er een gespot hebben? Als de dvd klaar is van deze visweek dan zal je hem zien bewegen. Maarten heeft hem laten schrikken om hem te laten rennen. Dan doen ze erg mooi. gr. Marc en Maarten

    BeantwoordenVerwijderen