maandag 23 mei 2011

Het Furen op


Na het nuttige van een heerlijke spaghetti maaltijd even de dag beschrijven. Vandaag ging de wekker om 6.00. Na het onweer van gister en de stortbuien dachten we dat er vandaag in regenpak gevist moest worden. Maar gelukkig de regen bleef weg. We gingen om 800 het water op want voordat deze mannen alles klaar hebben en dan is het nog 15 minuten rijden naar de stek is er zo 2 uur voorbij. We hadden onze zinnen gezet op het Füren. Een mooi groot meer met ontzettend veel stenenpartijen in het water en muggen aan de kant, gestoken worden we toch want ze zijn er al in grote getalen. Als je aan de stenen vast blijft zitten moet je of terug varen of met flinke rukken het aas los trekken. Maar tussen de stenen ligt wel de snoek, dus een beetje risicop is noodzakelijk. De wind stond dit keer heel gunstig en dat kwam ten goede van de vangst. Na een uurtje vissen ving Maarten de eerste vis en ook de volgende. Ik bleef wat achter in de vangst en de vraag komt dan naar boven, vis ik wel met het juiste aas? Maar gezien ik Sjef wissel heet wisselde ik om de 5 worpen van aas om te kijken wat er het beste ging. Het maakte niks uit want na een tijdje kon ik ook de eerste snoek in de boot krijgen. Er werd heel wat afgegooid en gevaren. Daarnaast wordt er in de boot gegeten en gedronken. Alles om maar zolang mogelijk op het water bezig te zijn met wat wij een gave sport vinden. De snoek van de dag ving ik. Op een grote Buster jerk ving ik een snoek van 81 cm, jaja Sanne daar is die dan. Een slanke dame die nog niet aan eten is toegekomen sinds de winter. Jammer want we zien die snoeken graag lekker vet. Morgen naar het Löngen, hier ving een gast die hier 2 weken geleden was een aardig aantal snoek. We gaan weer lekker aan de slag. Hopelijk slapen we lekker want nu sla ik al de muggen van mij af.

1 opmerking:

  1. Visje, visje in het water, visje, visje draai je om. Visje, visje kan niet praten, visje, visje die Hollanders slaan in als een bom!

    Waar zijn die foto's van lekkere Zweedse meiden!

    ;-)eff

    BeantwoordenVerwijderen