woensdag 25 mei 2011

Windkracht 5


Omdat we internet hebben in de Stuga is het mogelijk de weer en wind voorspellingen te volgen. Op de site van Windfinder staat schitterend beschreven hoe hard en hoe laat het gaat waaien. We moesten zoeken naar de juiste plek om bi windkracht 5 te gaan vissen. Nou is het vissen met windkracht 5 niet zo erg als je uit de wind zit maar het varen naar de stek en terug naar de auto is wel extra moeilijk. Gelukkig heeft Maarten jaren lang zeemanservaring dus ik maak me geen zorgen. Dat we echter natter werden van de golven dan van de regen neem ik op de koop toe. Op onze plek uit de wind werden de aasjes te water gelaten. Na een uur vissen hadden we twee visjes. Ik dacht de doorgang te weten naar een groot gedeelte van het Flären waar we in de luwte zouden kunnen snoeken maar niets was minder waar. We moesten nogmaals door de storm over het meer naar de stekken varen. Natuurlijk weer de spetters om de oren. De vis bleef helaas uit en om 14.30 hadden we nog steeds maar 2 vissen. Maar toen gingen ze bijten. Of we nou ineens op de goede stek zaten of dat de vissen pas rond die tijd bijten zijn wij het nog niet over eens. Maarten ving in een riviertje de vis van de dag. Helaas stonden we toen tussen de bomen en zaten we niet in de boot waar wel de camera lag en om die te halen zou te lang duren voor de vis. Ik verspeelde een mooie vis in deze rivier maar hierna gingen we toch weer de boot in. Bij de volgende stekken ging het wat sneller en we konden in het totaal nog 12 snoeken erbij sprokelen. Maar ik schrijf snoeken, in onze ogen zijn het haringen soms kunnen er twee in een meter (zie foto, 46 en 54 cm) en soms wel 3. Wij willen eigenlijk gewoon 1 vis van 1 meter vangen. Dus morgen en overmorgen moeten we er nog even lekker tegenaan. Het weer gaat ons daarbij misschien helpen want het wordt hier ietsjes beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten