woensdag 4 juni 2014

Dubbel strike

De dag begon net als de afgelopen dagen. Dus zo snel mogelijk naar het water. Maarten had zin om nog eens het Furen op te zoeken en daar het mij niet uit maakt vond ik dat geen probleem als we maar gaan vissen en daarom stonden we al snel aan de trailer helling in het Furen. Maarten krabbelt aan zijn kop want hij heeft een muggen aanval niet schadevrij doorstaan. Hup de boot in en de stek op zoeken waar wij van denken dat er een snoekje te vangen is. De eerste snoek was vrij snel binnen. Na het zien van wat springende vis, waarschijnlijk omdat hij opgejaagd werd door een snoek, was het raak. De actioncamera, die had ik dit keer eens op mijn borstkas zitten, legde mooi vast hoe de aanbeet in zijn werk ging. Daarna was het even stoeien en onthaken, kusje erop en terug zetten. De lucht was grauw en in de ochtend was de temperatuur ook al niet te hoog. Maar gelukkig bleef het droog. Toen wij zo heel het meer rond waren gevaren konden wij aanschouwen hoe een kraai trachtte te ontsnappen aan twee visarenden. Een mooi spektakel waar de visarenden soms een uitval deden met grote snelheid. De natuur is hier zo mooi, als je van echte natuur houdt. Het is ruig met veel zelfde soort bomen, heuvels, rotsen, rivieren en veel meren. Zodra de motor van de boot stilvalt en wij aan het gooien zijn hoor je niks anders dan gefluit van vogels. Aangekomen op een, voor ons goed uitziende, stek vol keien boven en onder water waar je voorzichtig tussen door moet manoeuvreren om zonder schade in en uit de baai te komen gingen al snel de pluggen weer te water. Op eens voelde ik de tikken van een aanbeet en met een korte tik zat de vis eraan. Ik keek opzij en op dat moment zag ik Maarten ook een tik uitdelen en had ook een vis aan de lijn. Dit is een echte dubbel strike. Snel even filmen met de action camera en de dieren weer onthaken en terug het water in. We hebben deze dag lekker gevist de vangsten zijn weer wat beter en daar doen we het voor. 16 vissen waren het dit keer en de grootste ging naar Maarten, 64 cm.


1 opmerking:

  1. Waar blijft die supersnoek??

    http://fotoalbum.roofvisforum.nl/foto/116008.jpg

    BeantwoordenVerwijderen