zaterdag 7 juni 2014

Een volle dag op het Hindsen

Op de weg naar het Hindsen, 20 min rijden van Rydaholm, bedachten we hoe we moesten gaan vissen op dat grote water. Vorige keer waren we geëindigd bij de elektriciteitskabels dus we zouden wat sneller naar het noorden van het meer varen om daar te starten. Echter is het jammer om de stukken water die je langs vaart niet te bevissen. Gelukkig kunnen je ook varend op de snoek jagen. Meestal vangen we hier niets mee maar goed, "geen aas in het water dan vang je ook niks" zeggen wij altijd. Dus Maarten en ik deden beide een rubber kunstaas aan de lijn en zo trollen we een kant af naar het noorden. In Nederland maar ook hier in Zweden vangen wij maar zelden vis op deze manier dus echt geloven deden we er niet in. Maar dit sloeg als een blad om. Binnen 10 min. kreeg Maarten een ferme tik op zijn hengel en zat de eerste snoek al aan de haak. Dit is ons de hele vakantie nog niet gelukt om zo snel snoek te vangen, maar hij was nog niet bij de boot of hij schoot al van de haak. Rustig verder trollen dan maar, binnen weer 10 min. was ik aan de beurt maar die schoot gelijk los. Verder vingen we niks op deze manier en de oude manier werd weer opgepakt, werpen in baaitjes tot je erbij neer valt. Mijn dag was het niet qua vis Maarten ving vier snoeken en 2 baarsen op rij gevolgd door 2 snoeken en 3 baarsen door mij. Daarna was het met gooien 6 x raak voor Maarten. Bij mij kwam de vraag naar boven, "wat doe ik fout?". Wij doen alles hetzelfde, gooien en binnen draaien. Het ligt er maar net aan waar je aasje valt. Frappant is echter wel dat de snoek die we gooiend vangen binnen 3 of vier slagen van de molen al aanvalt, soms direct na het neerkomen. We gingen nog een stuk trollen waar ik een mooie aanbeet kreeg. Tot aan de boot zagen we beide dat het om een mooie snoek ging maar vlak voor de boot en eigenlijk vlak voor het schepnet schoot deze er vanaf. Das balen want het was al een tijd geleden dat ik een snoek had gevangen. Maarten ving er 2 op rij met het trollen en leek af te gaan op de vis van de dag van 75 cm. Maar op de weg terug dook er nog een schitterende snoek op mijn kunstaas, 79 cm. Dan maar niet het aantal maar wel de grootste vis. We hebben gevist van 900 tot 2130 een volle dag op het Hindsen waar we wel het record aantal hebben gevangen, 21 stuks. We zaten om 22.45 aan de bami en gingen met een volle maag heerlijk slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten