dinsdag 3 juni 2014

Lange dag op het Flaren

Het was gister wat later dat we thuis kwamen en toen nog eten en daardoor was er geen tijd meer om de blog gister aan te vullen. Dus doen we het nu.
Wakker geworden voordat de wekker is afgegaan, ik vraag me wel eens af wat zou er gebeuren als ik hem niet zet. 6.45 keek weer uit het raam en ja hoor de zon stond er nog. De temperatuur bij wakker worden was 8 graden maar binnen was het nog steeds warm dus snuif ik na het openen van mijn raam de buiten lucht op. Het is een vast ritueel in de ochtend, koffie en water op zetten, even het sanitair op zoeken en dan Maarten wakker maken. Die wil natuurlijk wil blijven liggen maar daar komt niks van in. Uit de veren want we hebben een volle dag op het Flaren om te vissen en meestal omdat het meer zo groot is maken we daar ook veel werpuren. Het verbaast mij deze dagen hoe makkelijk mijn auto de boottrailer trekt en hoe het achteruit rijden om de boot te water te laten,


vloeiend en zonder heen en weer rijden lukt. Maar goed wij op het water langs onze oude bekende boom. Dit keer geen foto van de boom omdat hij onze weg deze week vast nog wel eens kruist. Wat een werk moeten wij verrichten, hoewel de eerste vis verspeeld werd binnen een uur was het weer vechten om een visje. Waar het aan ligt wij gokken, het weer is te goed, het water staat te hoog, de wind staat verkeerd maar wat zeker een feit is het water wordt ook hier leeg gevist net als in het IJselmeer. Opnieuw lagen er kleine boeien in het water waar kilometers lijn aan vast zit en veeeeeel haken. Maar misschien lag het ook wel aan de manier van ons vissen, wie zal het zeggen. Baai in en baai uit op naar de volgende baai en maar gooien en hopen op vis. Ineens kwamen we in een baai waar we leven in het water zagen. Vis achter de plug aan maar nog niet bijten. Vis jagend achter andere vis aan en dus springend uit het water. Uiteindelijk konden we hier wat snoekjes vangen maar ook daar hield het op. Hup gassen met onze speedboot en naar de volgende baai. Daar waar we hadden gehoord dat er niet veel gevangen werd vingen we ook nog een aantal vissen. Terug naar de boom rond 19.00 en daar nog eens vissen het werd een latertje want we kwamen om 21.30 van het water af nog steeds met de zon op de achtergrond want die gaat hier wat later onder. Snel nog even aan de lasagne en Mousaka want gister had Maarten de Lasagne en ik de Mousaka maar vandaag andersom. Rond 23.15 naar bed en morgen fris en fruitig weer op. De vis van de dag ging naar Maarten met 64 cm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten